Frågor; relationer

När vet man att man älskar någon?
Oj, de finns de nog inget svar på.. man vet de bara helt enkelt!

 

Hej! Tack för en sån här blogg, äntligen! Jag har en liten fundering. Jag är en tjej på 17 år, snart 18. Min pojkvän är lite äldre än mig, nämnligen 26, och jag funderar på om åldersskillnaden är för stor? De största problemet är att han vill jättegärna ha sex, men jag känner inte att jag är redo än, vad ska jag göra?
Hej, och tack så jättemycket! :) Känner du att ni älskar varandra och kan ge varandra de ni båda behöver, så är såklart inte åldersskillnaden något problem. Men eftersom att du säger att ni är på olika plan när de gäller sexlivet, så borde du prata med honom om de. Kan han inte acceptera de, så förtjänar du bättre. Lycka till!

 

Min pojkvän är riktigt svartsjuk av sig, till och  med på mina killkompisar och jag börjar störa mig på det riktigt mycket. Vad kan jag göra för att minska på svartsjukan och få honom att lita på mig mer istället?
Jag tror tyvärr att detta är ett ganska vanligt problem i många förhållanden, tyvärr. Jag tycker du ska fråga honom varför han är så svartsjuk, samtidigt som du verkligen visar att du litar på honom. Berätta för honom att de han du vill vara med, och om han vill ha dig, så måste han acceptera att du vill umgås med dina vänner. Man ska inte behöva välja, och har du inte gjort något som får honom att inte lita på dig, så borde de inte vara några problem! Hoppas de löser sig!

 

Hur vet man att det är kärlek? Förutom att de känns i magen och bla bla... men hur vet man att det är äkta? Hur vet man att killen verkligen bryr sig.. och inte?
Detta är en väldigt svår fråga. Men jag har kommit fram till en kille som jag kan se framtiden med, som jag inte är rädd för att se framtiden med, innebär äkta kärlek. En kille som man känner sig trygg med, som känner på sig när något är fel och frågar dig, och ger sig inte innan han vet att du mår bättre. En liten grej som visar tydligt om han bryr sig, tycker jag är när man är sjuk. Om han tar hand om dig, och frågar dig hur du mår och om du behöver något, visar verkligen att han bryr sig. Han bryr sig mer om att du blir frisk, än vad han bryr sig om att riskera att bli smittad.


Kommentarer
Postat av: baby rozi

Tack :)

Looove your blog.. kommer fortsätta läsa.. bara säg till när det finns nya intressanta ämnen :)

2010-04-22 @ 21:20:27
URL: http://rozis.blogg.se/
Postat av: Vi här!

Hej hej riktigt bra blogg du har!den hjälper riktigt mycket jag lovar!fortsätt besök och komentera gärna<3

2010-04-22 @ 23:18:59
URL: http://thepomps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0