Frågor; relationer

Hej!

Först och främst vill jag säga att det är kul att det finns sånna här relations-hjälp-bloggar. Jag har ett problem. Ett stort. Jag döper mig till X eftersom jag vill hålla mig anonym och hoppas du och dina läsare har förståelse för det.


Jag har hittat honom. Han jag verkligen älskar. Vi har nu varit tillsammans mer än ett år. Fast vi har ett distansförhållande och är unga så har det funkat såhär långt. Sen finns det en annan kille som dyker upp i mitt liv ibland. Jag döper honom till "Ö".


Ö och jag hade en relation för många år sedan. Han går också tyvärr i min klass. Det är såhär att Ö och jag har i perioder under två års tid skrivit mycket sms till varandra. Jag vet att jag har en pojkvän men jag attraheras av Ö. Jag kan inte rå för det.


Jag och min pojkvän lider verkligen av att vara ifrån varandra så vi försöker ibland undvika att smsa varandra och så. Jag tycker att jag och min kille träffas för sällan och när jag får veta att han inte kan va en helg så blir jag mycket besviken och nedstämd. Typiskt så ska då denna kille vid namn Ö börja skriva till mig, så som vad fin du var i skolan idag till exempel. Då känner jag mig smickrad. Då skriver jag med honom, han får mig att må bra.


Det konstiga är att Ö bara skriver till mig var tredje månad. Det kan gå väldigt lång tid. Vi ses varje dag i skolan. Men då är det väldigt stelt mellan oss. Eller så är han taskig mot mig. Alltså kanske retar mig, men inget jag uppskattar. En gång så frågade jag honom rakt ut om han var kär i mig, han svarade nej. Sen var det inget mer med det. Ö har skrivit väldigt tydligt att han vill ha sex med mig också. Ett tag så trodde jag han bara var ute efter det också. Men jag börjar bli osäker. Ju längre tiden går det så osäkrare blir jag. Om han var desperat efter sex, varför skulle han då vänta på någon som var upptagen?


Min pojkvän vet ingenting. Jag skulle aldrig kunna säga att jag dras till en annan kille! Han, min kille. Jag har inte skrivit så mycket om honom. Men han är så lik mig så det inte är sant. Vi tänker väldigt lika, vi är djupa.. han är som perfekt. Men varför ska just Ö dyka upp hela tiden och förstöra?


Senast Ö och jag pratade gick det inte så väl. Jag hade just bestämt mig för att ta reda på vad jag egentligen känner för honom. Då börjar han ignorera mig och då frågar jag ju självklart varför. Han säger att han träffat en tjej & att han raderat alla bilder på mig. Då frågar jag varför han håller på med mig och då säger han att han träffat henne på måndagen och vi hördes av väldigt mycket under helgen. Så då säger jag bara "Ok, vem är det?" Han säger att det inte är någon jag vet vem det är.


Någon vecka senare sitter jag och bläddrar på facebook, då ser jag den jäveln med hans ex. Så nu är väl de tillsammans igen...


Jag har också glömt en viktig detalj. Ö påminner så sjukt mycket om min pojkvän. Deras ögon är på pricken lika. Deras skämt. Deras sätt att vara. De är kopior. Tänk dig, jag går olycklig och längtar så mycket efter min pojkvän som jag bara kan träffa ungefär två gånger i månaden. Sen ser jag denna Ö som är en tvilling av min pojkvän varje dag. Det gör mig galen.


Hur glömmer man en sån här person som tror att den kan dyka upp hur som helst i sitt liv?


Hej, självklart går de bra att vara anonym, för detta var verkligen inget lätt dilemma. Men jag kan säga att jag vet vad du pratar om. I mitt förra förhållande var jag med om en liknande grej. Skillnaden var att min pojkvän, och mitt "Ö" var helt olika. Jag älskade min pojkvän och trodde verkligen att vi skulle hålla ihop i resten av våra liv. (uppenbarligen blev det inte så). Men "Ö" väckte något hos mig som inte min pojkvän gjorde, och jag tror att de har att göra med att de var förbjudet, men även för att man sökte uppmärksamhet, utan att egentligen veta om det.
Det kanske är lite så det är för dig? När du inte kan vara med din pojkvän, så blir du glad för den uppmärksamhet du får från Ö, en kille du träffar nästan varje dag.

Jag skulle säga att de bästa sättet att glömma den här personen är helt enkelt att säga ifrån. Säg att du inte vill hålla på att smsa och så med honom, för att du verkligen älskar din pojkvän. Om han smsar även efter de, låt bli att svara. Du måste avsluta de för ditt eget bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0